Τρίτη 1 Ιουνίου 2010

Προτάσεις του Σ.Ε.Σ.Κ.Φ.2009 για τη Θηραματική πολιτική...

Α - Επανεξέταση όλων των απαγορευμένων εκτάσεων

1 -Ζητάμε επανεξέταση όλων των απαγορευμένων εκτάσεων στην Ελληνική επικράτεια με μελέτες από ανεξάρτητους περίβαντολογους, ορνιθολόγους και επιστήμονες που δεν εξυπηρετούν καμία ΜΚΟ για αμερόληπτη μελέτη στο θέμα του θηραματικού πλούτου της χώρας μας. Να συγκριθούν τα αποτελέσματα της μελέτης με τα στοιχεια των επιστημονων της Κ.Σ.Ε. για μια καλύτερη διασταύρωση των στοιχείων και μια σωστή και ορθή απόφαση τον απαγορευμένων εκτάσεων. Φυσικά να λάβουν σοβαρά υπόψην πως τα αποδημητικά πτηνά που θηρευονται στην Ελλάδα, λόγω γεωγραφικής θέσης της χώρας μας έχουν να κάνουν, με αποδημητικά που προέρχονται αποκλειστικά από της βαλκανικές χώρες του βορρά και καμία σχέση δεν έχουν με τα αποδημητικά που βρίσκονται στις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες που προέρχονται από τις βόρειες ευρωπαϊκές χώρες προς την κεντρική και νότια Ευρώπη. Όσο για τα ενδημικά πτηνά που θηρευονται στην Ελλάδα είναι μόνο η ορεινη πέρδικα και η νησιωτική. Τώρα, για την πεδινή πέρδικα που εδώ και πολλά χρόνια είναι απαγορευμένη στην Ελληνική επικράτεια και παρ’ όλες τις φιλότιμες προσπάθειες τοπικών συλλόγων και της Κ.ΣΕ με απελευθερώσεις, δεν υπάρχει ικανοποιητικός αριθμός ατόμων για να επιτραπεί η θήρα αλλά αντιθέτως τείνει να εκλείψει το είδος οριστικά και ο λόγος δεν είναι ο κυνηγός αλλά η αλόγιστη χρηση φυτοφαρμάκων και η καύση σιτοκαλαμιόνων, το καλοκαίρι από αγρότες. Παρόλο που υπάρχει ιδική νομοθεσία (Υ.Α. 12030 Φ. 109.1/10-5-1999 ) για τη καύση σιτοκαλαμιών κατά τους θερινούς μήνες και με διάταξη με αριθμό (1782/2003 του συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης ) που απαγόρευει τη καύση των σιτοκαλαμιόνων, μια και έχει καταστροφικό χαρακτήρα για την πανίδα της περιοχής.

2 – Ζητάμε από της απαγορευμένες περιοχές που θα προκύψουν, την εκ περιτροπής άνοιγμα και κλείσιμο περιοχών σε (3) τρία ή (5) πεντε έτη αναλόγως τις ανάγκες και της περιστάσεις του θηραματικού πλούτου. Έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο σε είδη, εδώ και πολλών ετών απαγορευμένων εκτάσεων να μην υπάρχει πλέον ζήτημα μειωμένου αριθμού θηράματος αλλά υπέρ- πληθώρα με συνέπεια να γίνονται σοβαρές ζημίες στης αγροτικές καλλιέργειες και παρ' όλο αυτού του φαινομένου να μην δίνετε απελευθέρωση της περιοχής για θήρευση. Παράδειγμα ορεινή Ξάνθη περιοχή Καργιοφύτου, Καστανίτη , Μαργαρίτη , Λειβαδίτη, ζημιές από αγριογούρουνα στης καλλιέργειες , περιοχή Δασοχωριου Ξάνθης... ζημίες από αγριογούρουνα στης καλλιέργειες περιοχή Χρυσούπολης Καβάλας... ζημιές στης καλλιέργειες από αγριογούρουνα κ.λ.π.

3 – Ζητάμε να επανεξεταστούν όλες οι περιοχές ΄΄ ΝΑTURΑ 2000 ΄΄ και κυρίως για τα υδρόβια γιατί με βάση της νομοθεσίας , η Θήρα αναγνωρίζεται ως νόμιμη δραστηριότητα σύμφωνα με τις Οδηγίες 79/409 και 92/43 οπότε εξ' αρχής δεν επιτρέπεται ο αποκλεισμός της από τις περιοχές του Δικτύου "ΝΑTURA 2000". Επιπρόσθετα, αναγνωρίζεται ότι η αειφορική θήρα πρέπει να θεωρείται ως μία πιθανή διαχειριστική επιλογή για τη διατήρηση της φύσης. Η θήρα συμφωνά με τους επιστήμονες μπορεί να εφαρμοστεί ως ορθολογική χρήση στις περιοχές του Δικτύου "ΝΑTURΑ 2000". Άρα όχι μόνο δεν απαγορεύει το κυνηγι, αλλά κατά τη νομοθεσία συμβάλλει, στη σωστή διαχείριση . Η Ελλάδα έχει ενταχθεί, στην NATURA 2000, με εμβαδόν που καλύπτει το 19,5% της έκτασης της και είναι από τα υψηλότερα απ όλων των κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που εντάχθηκαν στις περιοχές του Δικτύου " ΝΑTURΑ 2000". Όταν το αντίστοιχο ποσοστό των περισσότερων κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχουν ενταχθεί στις περιοχές του Δικτύου " ΝΑTURΑ 2000".ειναι μόνο με το 10 - 15% του εμβαδόν τους Στις περιοχές αυτές σύμφωνα με την Οδηγία 92/43 τα κράτη μέλη οφείλουν να λάβουν μέτρα για τη διατήρηση των ενδιαιτημάτων και των ειδών. Παράλληλα, πρέπει να λάβουν υπ'όψη, τις οικονομικές, κοινωνικές και πολιτιστικές απαιτήσεις καθώς και τις περιφερειακές και τοπικές ιδιομορφίες.

4 – Ζητάμε ένα Πανβαλκανικό πρόγραμμα διαχείρισης, αποδημητικων πτηνων, διοτί όπως έχουμε προαναφέρει λόγω της γεωγραφικής θέσης της Ελλάδας θηρεύουμε μόνο αποδημητικα πτηνα που εισέρχονται στην Ελλάδα μόνο από τα βόρεια βαλκανικά κράτη και όχι από τα βόρεια ευρωπαϊκά κράτη. Μπορεί να είμαστε μια Ευρωπαϊκή χώρα αλλά δεν παύουμε να συνορεύουμε με Βαλκανικές χώρες που ουσιαστικά μοιραζόμαστε το θηραματικό πλούτο. Καλές είναι οι Ευρωπαϊκές μελέτες του θηραματικού πλούτου και της διαχείρισης τους αλλά ουσιαστικά οι μελέτες είναι με τις δικές τους ανάγκες και όχι με τις Ελληνικές.

Β -Κράχτες και ομοιώματα.

Να εφαρμοστει ο ήδη υπάρχον νόμος ( 99098/5881/2006 - ΦΕΚ 1570/Β'/26.10.2006 ) που στο άρθρο 7 της υπ’ αριθμ. 414985/1985 κοινής υπουργικής απόφασης «Μέτρα Προστασίας άγριας Πτηνοπανίδας» (ΦΕΚ 757/Β), προστίθεται παράγραφος 4, ως εξής : «Απαγορεύεται η κατοχή, η εμπορία, κατασκευή και η εκ του εξωτερικού εισαγωγή ομοιωμάτων, ήχο-παραγώγικων, συσκευών με μιμητικές φωνές πουλιών, ηλεκτρονικών συσκευών προσέλευσης πτηνων και κάθε μορφής παγίδων για πτηνα και γενικότερα για είδη της άγριας πανίδας με σκοπό την προσέλκυση, σύλληψη, νάρκωση και θανάτωση τους, επιτρεπομένης μόνο κατόπιν αδείας του Υπουργού Γεωργίας για Επιστημονικούς σκοπούς και μόνο. Εντός ενός(1) έτους από τη δημοσίευση της παρούσας, κάτοχοι (φυσικά πρόσωπα - επιχειρήσεις κ.ά.) των ανωτέρω συσκευών, οφείλουν να δηλώσουν αυτά στις Δασικές αρχές των περιοχών τους. Οι παραβάτες της παρούσας παραγράφου τιμωρούνται με φυλάκιση έως ενός έτους ή με χρηματική ποινή από 300,00 έως 600,00 ευρώ, οι δε συσκευές κατάσχονται από την αρμόδια Δασική ή Τελωνειακή Αρχή και παραδίδονται στην πλησιέστερη Δασική Αρχή με μέριμνα της οποίας φυλάσσονται. Όταν η κατάσχεση διενεργείται από τη δασική αρχή, εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις των παραγράφων 1,3 και 4 του άρθρου 288 του ν.δ. 86/1969». Άρθρο 15 Έναρξη Ισχύος Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από την 9η Ιουλίου 2006. Εκτός από της αναφερόμενες ποινες προτείνουμε Οι παραβάτες έμποροι που συλλαμβάνονται να κατέχουν και να πωλούν τα προαναφερόμενα σε άτομα, μη εξουσιοδοτημένα να στερούνται την άδεια λειτουργίας του καταστήματος τους.

Γ - Παράνομη θήρα

1 - Μεγαλύτερες ποινές και πρόστιμα για παραβάσεις που αφορούν την Κυνηγετική δραστηριότητα. Ενδεικτικά : από 1000 – 2000 ευρω & ένα ( 1 ) – δυο ( 2 ) χρόνια φυλάκιση κατά περίπτωση.

2 - Δίωξη για παράνομη θήρα ακόμα και όταν αυτό προκύπτει μέσα από φωτογραφίες ή video. Και να ισχύουν οι προαναφερόμενες ποινές

3 - Ο εκάστοτε κυνηγός που θα συλληφθεί και καταδικαστεί αποδεδειγμένα για δεύτερη φορά για παράνομο Κυνηγι, να κατάσχεται το ή τα όπλα που έχει στη κατοχή του δια παντός και να μην μπορεί πλέον να εκδίδει άδεια οπλοφορίας κυνηγετικού όπλου καθώς και άδεια Κυνηγίου δια παντός. Ο λόγος που ζητάμε, αυτή την αυστηρή πρόταση είναι πως όλοι μπορούμε να πέσουμε άθελα μας σε μια παράβαση όταν όμως γίνεται κατ' εξακολούθηση δεν είναι άθελα αλλά κατά συνείδηση και αυτού του είδους τους κυνηγούς δεν τους θέλουμε στην οικογένεια μας γιατί αμαυρώνουν όλοι την οικογένεια τον Κυνηγών και δίδουν λαβες σε αντικυνηγούς να μας μάχονται

Δ - Όπλα και οπλοκατοχή

1 - Απαγόρευση εισαγωγών όπλων από χώρες που δεν πληρούν τις απαραίτητες προδιαγραφές ασφαλείας.

2 - Ένα ενιαίο Δελτίο Κατοχής για όλα τα όπλα που κατέχει ο εκάστοτε κυνηγός. Με την λογική πως ο κάτοχος ελέγχεται μία φορά τα δέκα χρόνια, δεν υπάρχει κανένας ουσιαστικός λόγος αν αγοράσει στα πέντε χρόνια και άλλο όπλο να ξαναπεράσει γιατρούς κλπ

3 - Αν υπάρχει ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΗ κλοπή στην οικία ή στο αυτοκίνητο του κατόχου κυνηγετικού όπλου, και του κλαπεί το όπλο να μην υπάρχει τιμωρία στον κάτοχο, και στέρηση των δικαιωμάτων του στην αγορά και στην έκδοση κυνηγετικής άδειας.

4 - Οποιαδήποτε χρονική στιγμή να μπορούν να δηλωθούν όπλα που δεν ήταν δηλωμένα. (πχ πεθαίνει συγγενής που έχει αδήλωτο όπλο, να μπορεί ο κληρονόμος να το δηλώσει χωρίς νομικά προβλήματα).

Για ολόκληρο το άρθρο πατήστε ΕΔΩ

Πηγή www.kinigotopos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου